Digitalt FLIN-seminarium i Helsingfors 2/12 2020

Seminariets rubrik är: Språkmedvetna praxis som stöd i undervisning. Fokus på grundskolan.

För frågor om anmälan till seminariet: mejla Taija.udd@helsinki.fi

Seminariet inleds klockan 12 (Danmark, Norge och Sverige), klockan 13 (Finland), klockan 11 (Island).

På programmet står:

Heini Lehtonen: New Finnish languages – action research and
online material supporting linguistic awareness and
translanguaging pedagogies in schools

Johanna Karlsson: Presentation av Helsingfors stads
utvecklingsplan för fostran och utbildning för invandrare

Minna Perokorpi-Sulin & Laura Aurola & Minda Domenden
Mocquiao & Ville Ylianunti: Your turn, Mothers! Project
presentation.

Den finska planeringsgruppen: Leeni Siikaniemi (Helsingfors stad), Nina Reiman (Jyväskylä universitet),
Sanna Voipio-Huovinen (Esbo stad) & Taija Udd (Helsingfors universitet).

Økt likeverdighet og integrering/inkludering i opplæringen gjennom utvikling av litterasitet

Flin arbetar för närvarande med planering av ett projekt med titeln ”Økt likeverdighet og integrering/inkludering i opplæringen gjennom utvikling av litterasitet”

Under våren och hösten -19 planeras två  FLIN- seminarier. Mer information om seminarierna kommer inom kort.

Våren 19
Danmark

Köpenhamn

Seminarium, 22-23 maj-19
Grundskola

Seminarium och besök i verksamhet

 

Hösten 19
Sverige

Göteborg

Seminarium, 24-25 september-19
Gymnasieskolan

Seminarium och besök i verksamhet

Konferensen: Nyanländas villkor och lärandemöjligheter i Norden / Malmö

Stort tack för Ditt deltagande på konferensen ”Nyanländas villkor och lärandemöjligheter i Norden” den 25-26/4 2018!

Glöm inte att gå in och lämna din utvärdering via länkarna som du har fått skickade till dig!

Här nedan finner du föredragshållarnas presentationer:

 Gudrun-26

Fotograf: Suzanne Hörle

 

IMG_6021

Fotograf: Suzanne Hörle

Jim Cummins in Malmö

 

Workshoppar:

Workshop 1: Dahlström & Gannå

Dahlström&Gannå

Workshop 8: Rahmatullah och Roza

Rahmatullah och Roza

Workshop 6: Diskursiva möjligheter